miercuri

Ceas Casati

     Numărul 6 al revistei "Ceasuri de Epocă", propune colecţionarilor de ceasuri, un atractiv ceas de buzunar stilul Casati 1900. Şi fiindcă tocmai mi-am achiziţionat azi (5.MAR.2014) acest număr m-am gândit că ar fi frumos şi etic să vă prezint şi dumneavoastră câteva aspecte ale acestui ceas.
      Tot pentru dumneavoastră (fiindcă vreau să vă ştiu cititori informaţi) m-am documentat şi am aflat că cel care a dat numele acestui ceas Gabrio Casati (2 August 1798 – 13 Noiembrie 1873)a fost un important om politic italian, din Milano, prim ministru al Regatului Sardiniei din timpul anexării Lombardiei la Piemont.

     Fără nicio îndoială că stilul în care este realizat acest ceas reflectă cel mai bine perioada secolului al XIX-lea din Italia şi redă în felul său unic şi inimitabil perioada tumultoasă a acelei epoci din oraşul Milano.
     Şi fiindcă am mai primit comentarii şi observaţii din partea unor internauţi, ţin să vă informez, cu respect, că "4 roman" NU este scris greşit şi potrivit Wikipedia http://ro.wikipedia.org/wiki/Cifre_romane această scriere pentru cifra 4 "IIII" în loc de "IV" s-a folosit secole la rândul, iar pe cadranele multor ceasuri găsim în continuare inscripţionat "IIII" în loc de "IV" aşa cum noi toţi am învăţat la şcoală. Prin urmare alegerea este a celui ce realizează designul cadranului, oferindu-i ceasului un stil aparte !!

4 comentarii:

  1. Nu e corect cu IIII in loc de IV, sâc!

    RăspundețiȘtergere
  2. Dar totuşi este ADMISĂ şi varianta cu IIII pe lângă cea cu IV aşa că dragă Anonim mai dă odată click pe linkul pe care ţi l-am lăsat !!!

    RăspundețiȘtergere
  3. Nu-i aşa Mirela !?!? Tocmai de aia am plătit 44,99 lei pe ceas şi pe revista care-l "acompania", mi-am zis că merită FIECARE bănuţ, iar acum că-mi confirmi şi tu încep să cred şi eu !!!


    MULŢUMESC de vizită, comment şi click !!!

    RăspundețiȘtergere