miercuri

Ceas Precizia Arad

      Astăzi am intrat în posesia unui superb ceas românesc, produs la Cooperativa Precizia din Arad, undeva prin anii '50 ai secolului al XX-lea. Este unul din primele modele de ceasuri deşteptătoare de masă fabricate la noi în ţară. Pe cadran (undeva jos) se mai vede, cu greu, inscripţia "FABRICAT IN R.P.R.". Din păcate nu cunosc anul exact al fabricării acestui ceas deosebit. Ştiu doar că ceasurile cu inscripţia "Precizia" s-au fabricat numai între 1951 şi 1954 motiv pentru care-mi voi lua permisiunea să-l consider din ultimele tranşe şi-l voi data 1954, fiindcă suntem în 2014 şi ar aniversa anul acesta 6 decenii, dacă cineva are argumentele să mă contrazică, îl aştept cu bucurie, NU cenzurez niciun comentariu decent !!!
       Tocmai de aceea mă văd nevoit să apelez (din nou), la "puterea Internetului" şi să vă rog să mă ajutaţi cu cât mai multe informaţii despre acest ceas, care mă umple de mândrie că sunt român şi că, odată, în România se produceau ceasuri. Şi spre surprinderea tuturor, răspunsul este: "DA ceasul încă funcţionează!!!" dar necesită o curăţare şi o reglare la ceasornicar.
     Dacă pe cineva ajută în identificarea exactă a anului de fabricaţie ţin să mai menţionez că pe mecanismul ceasului este ştanţat ceva de genul "S-a 224" cu unele rezerve din cauza celor 6 decenii care şi-au pus amprenta asupra calităţii estetice a acestui ceas.

10 comentarii:

  1. salut
    Sub denumirea de Precizia s-au fabricat pana prin anul 1954 dupa care s-a pastrat aceeasi constructie pana prin anii 60 dar cu denumirea de Victoria si cu sigla veche!!

    RăspundețiȘtergere
  2. cooperativa Precizia a inceput sa fabrice ceasuri in anul 1951(adica acela din pozele tale)!

    RăspundețiȘtergere
  3. Mulţumesc de confirmarea că are deja 6 decenii de la fabricarea lui şi încă mai funcţionează.

    P.S. A început să sune nebunu' adineauri !!!

    RăspundețiȘtergere
  4. M-ar interesa mult acest ceas, ofer 50 EURO si suportarea taxelor de expediere, va rog dati-mi un semn aici daca sunteti interesat.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Oricât de tentantă ar fi oferta pe blog scrie că: " Şi răspunsul pentru cei interesaţi este "NU ! NU vând ceasuri din colecţia mea !" Vreau să o las moştenire pentru Muzeul Ceasului din Ploieşti ..." aşa că nu doresc să fac rabat de la principiile mele. Şi oricum colecţi este făcută din pasiune şi când pui pasiune pui şi suflet, iar sufletul NU este de vânzare !!!

      Mulţumesc însă de vizita şi comentariul de pe blog !!!

      Ștergere
    2. am eu un ceas identic,pentru dl.Dima Laurentiu...
      ro contact..

      Ștergere
  5. Dlui Laurentiu Dima: am eu un ceas identic, disponibil !
    cantactati-ma !

    RăspundețiȘtergere
  6. va intereseaza si alte ceasuri vechi ?

    RăspundețiȘtergere
  7. Ce olx.ro, ce okazii.ro, ce lajumate.ro uite acilea tranzacţii online şi "DA" mă interesează Victoria, Precizia şi Aradora orice model pe care nu-l am în colecţie !!!

    RăspundețiȘtergere