duminică

Ceas Victoria Arad

      O nouă piesă de rezistenţă, vine să-mi mărească tot mai faimoasa mea colecţie de ceasuri. Aşa cum mulţi dintre dumneavoastră se aşteptau este tot un ceas produs la Fabrica de Ceasuri Arad undeva în secolul al XX-lea am estimat eu fiindcă chiar nu ştiu anul exact.
     Tocmai de aceea pentru cei câţiva care au habar de acest fenomen (Victoria Arad), am plasat şi o fotografie cu mecanismul ceasului pentru a încerca o identificare cât mai exactă şi apropiată de adevăr a anului de fabricaţie.
      Închei această nouă postare, despre un ceas Victoria Arad cu speranţa că se va găsi cineva în Universul Online, care să ŞTIE despre ce este vorba aici şi să mă ajute cu stabilirea anului de fabricaţie al acestui ceas de masă deşteptător. Până atunci aveţi cu toţii libertatea să-l admiraţi gratuit aici la mine pe blog şi vă mulţumesc tuturor pentru comentarii şi ajutorul dat !!!
     Un lucru este clar este un ceas românesc fiindcă scrie "MADE IN ROMANIA" pe cadran sub cifra 6 aşa că ...

6 comentarii:

  1. Acest ceas din pacate (din fericire),nu este un ceas fabricat la Victoria Arad,ci este un ceas de provenienta straina (Junghans,Germania, probabil) la care s-a adaptat artizanal si fara prea mare succes acel cadran de ceas Victoria.Acel ceas,probabil,a avut cadranul din carton (cum a avut marea majoritate a ceasurilor din perioada antebelica si interbelica,chiar pana prin anii 70 a ceasurilor nemtesti!) care din cauza timpului sau a umezelii,s-a deteriorat si la care o 'mana' mai putin priceputa a incercat sa adapteze acel cadran executand si acel orificiu inestetic,sub ora 12,pentru acul indicatorului de alarma! Asadar,nu va puteti 'mandri' ca aveti o piesa deosebita Romaneasca,dar daca gasiti un cadran autentic din carton,va puteti mandri cu o piesa de colectie,straina.
    Cu stima si respect,Stefan Turcea (Stefan_tu).

    RăspundețiȘtergere
  2. MULŢUMESC frumos de explicaţie, dar partea cea mai dură este că nu ştiu de la ce model de Junghans să iau cadranul că dau comandă la o tipografie !!!

    RăspundețiȘtergere
  3. Majoritatea ceasurilor Junghans au acelasi diametru si se potrivesc si la orificii!

    RăspundețiȘtergere
  4. Acum nu-mi mai rămâne decât să găsesc o poză de calitate s-o trimit la tipografie, să schimb cadranul şi titlul acestei postări !!!

    RăspundețiȘtergere
  5. Buna Stefan, daca te intereseaza ceas Victoria Arad, original, sigilat chiar si cu certificatul de garantie original, am eu vreo cateva bucati si le-am postat pe olx sub denumitrea: "ceas desteptator mecanic vintage nou"

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. După cum scrie pe blog mă cheamă ROBERT CODESCU şi nu Ştefan şi dacă vrei să pari ca având ofertă serioasă NU comentezi "Anonim", fiindcă pierzi mult la reputaţia online şi nu numai !!!

      Ștergere